Kazı İzleri Sergisi
Sergi hazırlıkları burada, eserler sergi alanında!
Kurulum aşamasında sanatçılarımızın sergiye nasıl hazırlandığını görmek için interaktif haritamızda seçiminizi yapın, bölmelere tıklayın.
Hazırlıkları burada, eserleri sergimizde görebilirsiniz.
Özgül Arslan
Özgül Arslan
Tozdan Töze 2021-2022
Toz pigment, Enstalasyon, Değişken boyutlarda
Sanatçı Londra’da yaşıyor ve çalışıyor.
Özgül Arslan’ın Tozdan Töze adlı yeni çalışması, bir tür bedenin ritüel temsili olarak tasarlanmış, toz benzeri bir malzemeden veya ince tozdan oluşan ve sarı akrilik toz boyayla yapılmış höyük benzeri bir formda yere yerleştirilmiştir.
DILLWYN SMITH
Dillwyn Smith
Kök, Çiçeklenme & Patlama 2019-2022
Sığır Kuyruğu (Verbascum) bitkisi, dut kağıdı, merdiven, çay seremonisi
Değişken ölçüler
Resim, çizim, heykel ve enstalasyon ile çalışan sanatçı. Londra’da yaşıyor ve çalışıyor.
Dillwyn Smith, Aşıklı’nın kadim Verbascum bitkisi ile boyanmış kağıtları sergilemek için merdiven kullandığı enstalasyonunu Verbascum bitki çayı sunumunu içeren bir peformans ile birleştiriyor.
Eva Bosch
Eva Bosch
Evde Işık ve Karanlık (Aşıklı Höyük’ten iç mekanlar), 2015-2021
Video enstalasyon, 10’25” döngü Değişken ölçüler
David Berger’in (UK) teknik desteği ve üretimi yardımıyla Asya Algül’ün görüntüsü izni ile kullanılmaktadır.
İngiltere ve İspanya’da yaşayan Katalan sanatçı, esas olarak resim alanında çalışıyor, son çalışması video enstalasyonu.
Eva Bosch Aşıklı Höyük’te yeniden inşa edilen konutlardan geçen ışık hüzmelerini zamanı ölçme konusunda tahminde bulunmak ve tarihöncesi toplulukların sosyal yaşamında zamanın geçişini ve işaretini kurgulamak için yaptığı filmini Evde Işık ve Karanlık başlıklı video enstalasyonunda sunuyor.
Murat Germen
Murat Germen
Kopma, 2021
2 adet 15’er hücreli hazır ahşap kitaplık, 5 mm foreks üzerine sıvanmış 30 adet 30 x 30 cm folyoya basılmış fotoğraf, Zemin üzerine yatay yerleştirme
161 x 161 x 20 cm (2 parça)
Fotoğrafçı, akademisyen ve arşivci. İstanbul Sabancı Üniversitesi’nde sanat, fotoğraf ve yeni medya profesörü.
Murat Germen’in Kopma adlı eseri Aşıklı Höyük ve çevresini dairesel bir gezegen olarak tasvir ediyor. Yerde sergilenen eserin ortasındaki kasti yarık insanın yerleşik düzene geçtikten sonra mülkiyet kavramını benimsemesiyle doğal döngüden kopmasına gönderme yapıyor.
STEPHEN FARTHING
Stephen Farthing
Yaklaşık İki Yüz & Elli Ocak, 2021
Basılı metin sayfaları üzerine kalem ve kolaj
149 x 189 cm
Sanatçı öncelikle çizim ile çalışıyor. Kraliyet Akademisyeni ve Oxford Üniversitesi Ruskin Çizim Okulu eski akademisyeni. İngiltere, ABD ve Tunus’ta yaşıyor ve çalışıyor.
Stephen Farthing, Yaklaşık İki Yüz & Elli Ocak ve Yüz & Üç Defin adlı iki büyük çizimde, yaşam döngülerinin doğasını göz önünde bulunduruyor; öncelikle yaşamı sürdüren enerji kaynağı ve daha sonra ölümlülüğümüz.
Osman Nuri İyem
Osman Nuri İyem
Evcilleşme, 2021
2 odalı enstalasyon, karışık medya
208 x 366 cm
Öncelikle film ve fotoğrafçılık alanında çalışan sanatçı, Taşeron Bağımsız Sanat Girişimi’nin kurucu ortağı ve Evin Sanat Galerisi’nin kreatif direktörü.
Osman Nuri İyem’in Evcilleşme başlıklı iki odada tasarladığı enstalasyon Aşıklı konutlarından esinleniyor. İlk oda bilim sorularına önermeler getirirken ikinci oda bulguları sosyolojik olarak ele alıyor.
Ahmet Rüstem Ekici & Hakan Sorar
Ahmet Rüstem Ekici & Hakan Sorar
Katmanlar, 2021
Dijital Çizim, tekstil baskı, artırılmış gerçeklik, animasyonu, Artivive App
140 x 210 cm
Ahmet Rüstem Ekici
Artırılmış ve sanal gerçeklik üzerine çalışan sanatçı. Dijital çalışmalarını sürdürüyor ve MEF Üniversitesi’nde dersler vermeye devam ediyor. İstanbul’da yaşıyor ve çalışıyor.
Hakan Sorar
İstanbul’da yaşıyor ve çalışıyor. Dijital ve analog formlarda çeşitli baskı teknikleri kullanıyor. Fotoğrafçılık ve 3D tasarım çalışmalarına devam ediyor.
Ahmet Rüstem Ekici ve Hakan Sorar’ın eseri Katmanlar Aşıklı plan örnekleri, dokularından oluşuyor ve görülen ve görünmeyen arasında artırılmış gerçeklik ile bağ kuruyor. FigurineNon adlı eser Aşıklı Höyük’te bulunan tek figürin örneğinden yola çıkarak oluşturulmuştur ve ortaya getirdiği sorular arkeolojik nesnelere queer bakış açısıyla bakmamızı sağlıyor. Eserlerde bulunan Artırılmış Gerçeklik deneyimi için lütfen Artivive uygulamasını indirin.
Leyla Emadi
Leyla Emadi
Bir Zamanlar Biz de Vardık, 2021
Tuğla ve boya
95 x 420 cm
Multimedya sanatçısı, halen Yeditepe Üniversitesi’nde Sanatta Yeterlik Programı’na devam etmekte.
Leyla Emadi Aşıklı topluluklarını hatırlıyor ve Bir Zamanlar Biz de Vardık adlı çalışması, topluluğun varlığını onurlandıran ve onların ‘sesi’ haline gelen iki taraflı bir duvar olarak sunuluyor.
ANITA TAYLOR
Anita Taylor
Tanık: Aşıklı, 2021-22 (Seri)
Kağıt üzerine kömür
225 x 153 cm (6 parça)
Öncelikle resim ve çizim ile çalışan sanatçı. Dundee Üniversitesi, Duncan of Jordanstone Sanat ve Tasarım Okulu dekanı. İngiltere’de yaşıyor ve çalışıyor.
Anita Taylor, altı büyük çizimle, muhtemelen bir yansıma ve benlik imajı üretmek için ayna olarak kullanılan yerel obsidyenin maddiyatını inceleyerek Aşıklı halkının psikolojisini ve uygulamalarını yansıtıyor.
Emre Zeytinoğlu
Emre Zeytinoğlu
Aşıklı Höyük Not Defteri, 2021
Karışık medya
29,7 x 42 cm (10 parça)
Multimedya sanatçısı, sanat tarihçisi, akademisyen. Sanat üzerine makaleler ve kitaplar yazıyor.
Emre Zeytinoğlu’nun eseri Aşıklı Höyük’e yapılan inceleme gezilerinde elde edilen bilgilere dayanarak defter sayfalarına aktarılan günlüklerden oluşuyor.
Blanca Moreno
Blanca Moreno
Animalario, 2021
Keçi derisi parşömeni üzerine mürekkep ve pigment
100 x 500 cm
Kolombiya’lı sanatçı kendi ülkesinin manzaralarını belgeler, çizer ve resmeder, ve Universidad de los Andes in Bogotá’da misafir çizim öğretmeni.
Blanca Moreno, beş metre uzunluğundaki bir çizimde, Aşıklı topluluklarının gelişiminde ve deneyiminde doğal çevrenin belirleyici rolünü gözönünde bulundurarak ‘animalia’ görüntülerinin montajını sunuyor.
Şahin Domin
Şahin Domin
İsimsiz, 2021
Ahşap heykel
Değişken ölçüler
Heykeltıraş ve fotoğrafçı. Yerdegezen ve Taşeron Bağımsız Sanat Girişimi kurucularından.
Şahin Domin’in ahşap heykeli İsimsiz, rölyef formunda olup Aşıklı’dan farklı zamanlardan yapılan göçe odaklanıyor.
Aşıklı Höyük Dökümanter Sergi
Sergi girişinde yer alan bu kısımda Aşıklı Höyük'le ilgili bilgilendirme panoları, kazı başkanı Mihriban Özbaşaran ve Güneş Duru'nun Aşıklı Höyük'ü ve araştırma yöntemlerini anlattıkları videoları, kazı arşivinden 30 yıllık görüntülerin olduğu görüntüleri izleyebilirsiniz.